اصول صحیح بسته بندی و ارسال کالا برای مشتری

متشری ارزشمند ترین دارایی یک کسب و کار است. در این بخش میخواهیم بدانیم برای بسته‌ بندی محصولات جهت ارسال آن ‌ها به مشتری چه نکات و قوانینی وجود دارد؟ و چه مواردی را باید رعایت کنیم تا مشتری خرید لذت بخشی داشته باشد؟

 

کالاهای-مغایر

 

 

یکی از مهمترین دلایل بسته ‌بندی مناسب، جلوگیری از آسیب دیدن کالا قبل از رسیدن به دست مشتری و ایجاد یک تجربه‌ی خرید لذت ‌بخش و راضی‌کننده برای آنهاست.

شرکت ستاک تلاش می‌کند تا کالا را در بهترین شرایط و با بسته بندی مناسب به‌ دست مشتریان برساند، اما کالا های عوامل فروش هم باید قبل از ارسال به انبار دارای بسته‌ بندی و لیبل مناسب باشند.

دستور العمل‌ های بسته ‌بندی محصولات

این دستور العمل ها از ۱ تیر ماه 1401 لازم الاجرا بوده پس حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید و دستورالعمل های ذکر شده را هنگام بسته بندی کالاها و محموله ها رعایت کنید.

با این کار هم میزان مرجوعی در اثر آسیب دیدگی بسته بندی یا کالا کاهش پیدا خواهد کرد، هم مشتریان راضی تری خواهید داشت و نتیجاتا امتیاز بالاتری از ایشان دریافت خواهید کرد.

بسته‌ بندی و ارسال سفارش

- کالا های هر سفارش را در یک بسته قرار دهید. درصورتی‌ که به دلیل حجم یا تعداد بالای کالا ها تمام محصولات یک سفارش داخل یک کارتن یا یک بسته‌ بندی قرار نمی‌گیرند، باید برای هر بسته بندی یک لیبل جداگانه چاپ کرده و روی لفاف سفارش الصاق کنید.

- حتما توجه کنید که جعبه‌ یا بسته ‌بندی محصول باید مرتبط به خود محصول یا نهایتا بی‌نام و نشان باشد و از ارسال محصول در جعبه‌ی محصولی دیگر جددا خودداری کنید.

شرایط لیبل کالا

- قبل از ارسال محصول لازم است، لیبل مخصوص اطلاعات پستی چاپ و کالا به صورت صحیح چسبانده شود.

- لیبل، شناسنامه سفارش است و باید به صورت کامل و بدون خط خوردگی و با وضوح بالا چاپ شود.

- تمامی اطلاعات باید در کادر لیبل چاپ شده باشد. در صورتی ‌که قسمتی از اطلاعات خارج از کادر یا مخدوش باشد، موجب تاخیر در ارسال سفارش مشتری و در نهایت جریمه‌ی عامل فروش می‌شود.

- لیبل نباید روی مرز دو سطح کارتن چسبانده شود.

- لیبل متعلق به هر سفارش، باید دقیقا روی همان سفارش چسبانده شود.

- لیبل باید روی بسته‌بندی چسبانده شود و از نصب آن روی بدنه خود کالا خودداری شود.

 

 

روش های ارسال کالا

زمان برای مشتریان بسیار مهم است. تعداد زیادی از فروشندگان به محض درج موفقیت ‌آمیز کالا های خود در وب ‌سایت شرکت ستاک، با سفارش‌ های متعددی روبرو می‌شوند. ارسال به موقع این سفارش ‌ها یکی از مهم ‌ترین تعهدات ما و شما در قبال اعتماد و خرید مشتریان است. باتوجه به اینکه تمامی ارسال ها توسط فروشنده انجام می شوند در اینجا روش های ارسال کالا را بیان کردیم:

ارسال تیپاکس

ارسال توسط ترمینال

ارسال توسط باربری

تحویل کالا در محل فروشنده

حتما در ذهن شما این سوال ایجاد می شود که تحویل کالا در محل فروشنده چه مزیت هایی دارد؟ باید بگوییم این روش یکی از فوق العاده ترین راه های ارسال کالاست.

مزایای ارسال کالا توسط فروشنده

زمانی که کالا توسط فروشنده ارسال می‌شود، هزینه‌ های ارسال بسیار کم می‌شود.

زمان رسیدن سفارش به مشتری کاهش پیدا می‌کند. به دنبال آن، رضایت مشتری افزایش می‌یابد.

با استفاده از قابلیت ارسال توسط فروشنده، می‌توانید کالا هایی را که به دلیل محدودیت‌ ها، امکان فروش آن‌ ها را نداشته اید ، بفروشید.

در جابه جایی کمتر، کالا سالم تر به دست مشتری می رسد.

نکات مهم در ارسال کالا که باید حتما به آن توجه شود:

بسته بندی مرسولات مطابق با استاندارد های تعریف شده پست انجام گیرد.

امکان پیگیری مشتری از لحظه تحویل بسته به شرکت در مبدا تا دریافت بسته توسط گیرنده در مقصد وجود دارد.

در مناطقی که پست تیپاکس شعبه فعال ندارد امکان ارسال مرسوله با پرداخت هزینه از طرف مشتری امکان پذیر است.

مرسولاتی که با تیپاکس ارسال می شوند تحت پوشش بیمه این شرکت قرار گرفته و اگر در زمان ارسال مرسولات خسارتی به بسته وارد شود، جبران خسارت از طرف شرکت پس از طی مراحل مربوطه انجام می شود.

جواب یا پرسش خود را پیدا نکردید؟
روش‌های ارتباط با ما
 
تماس تلفنی
0910-2296673